Renung Tingkap .

Kringg  Kringg Kringgg !! ( itu bunyi loceng tidur okay )
bangun menggelabah nak pergi mandi ni , siap semua masuk bilik pergi solat subuh. lepas soat subuh 


termenung....


termenung....


termenung....


Blurr lagi ni , Otak ni taktau dok fikir tidur rasa macam tak cukup tidur gila. yela semalam semalaman tak tidur dok buat revision untuk subjek pengajian am. seminggu gap main acah acah je study dia. bila dah sampai sehari sebelum menggelabah nak ingat semua benda (aku mmg macam ni)  hati sedih ni risau macam mane nak jawab soalan. Bab tibai aku aku takut sikit, nak tibai pun at least aku fikir mesti ade kene mengena, tapi kalau dok tibai ikut otak kreatif aku mmg tak kreatif bab tu.

nak taknak jom masuk dewan exam ! (Tenangkan hati)
 




naik tangga pun geletar bakhangg... jangan cakap aku kalau gementar memang kalau ikutkan satu badan nak menggeletar habis macam org parkinson. Masuk pulak duduk betul depan penjaga periksa. hahaha nasib baik lawak. terhibur hati ai tau. dapat paper . belek belek paper. 

blurrrrrrrr...... ( tengah fikir lagi ni )


end up aku macam biasa hobi masa exam pandang luar tingkap sambil berangan sambil tongkat tangan hahaha nampak relax ke , siap pemeriksa ketuk meja lagi haha sebab aku tersenyumm macam org tak betul katanya , sebab tengok paper tak jawab pun. aku bukan ape saje nak tenangkan hati sambil berimaginasi .


dah dalam 5 minit gitu , aku bukak paper balik ( tutup mata ni sambil tarik nafas panjang panjang hembuskan) latihan ape ni oii ! .. tak tak mmg macam tu okayy. aku jawab sambil kumat kamit mulut. aku pun tak pasti aku baca. tapi bukan mandremm la takmo takmo. dah 2 jam jawab aku hantar paper. gelabah gak last last sebab ade lagi soalan tak settle. aku pun tulis jelahh macam macam yang logik sikit. then , hantar lah paper.


tapi , Alhamdulillah my result came out okayy lah i think . cause i think i dont deserve that kind of result. yelah study main main semua kan . kau sangka ape masa tu ? mesti lah F kan ? no. just nak share my experience . maybe you all rase alahh biase je . tak sehebat org lain pun. tapi tak kisahlah, just to share kat korang revision yg korang kene enjoy mase korang buat revision any kind of subject. like singging what you've read . mind map colour2, enjoy you know . tak kisah lah masa korang berape lame pun . aku tak cemerlang pun sebenarnya . 


hahahhahahah xoxox byebye !

No comments:

Post a Comment