Kuatkan diriku ini .

Pelbagai ujian yang aku tempuh sepanjang aku ingin berhijrah , hijrah ke jalan yang benar. bermacam-macam dugaan dan setakat ini Alhamdulillah dan aku bersyukur aku dapat lalui dengan hati yang terbuka. Betullah bukan senang kita nak mencari diri kita yang sebenar bila kita dah terlalu lama terpesong dari landasan-Nya. Aku sedar semua. Sebab tu kita kena istiqamah dan cuba sedaya upaya jaga hati kita .

Aku mengaku , kadang kadang tu aku menangis mengenangkan kealpaan aku pada dunia , aku terlalu sibuk dengan kebahagiaan dunia sedangkan aku lupa akibat di akhirat kelak. Aku kurang motivasi diri , kurang muhasabah diri. Bila aku berubah baru aku sedar " ada apa dengan hal dunia semua ini yang melalai kan aku?'' Kadang-kadang kita rasa bila kita ada masalah bila cerita dekat kawan dekat keluarga mungkin kita rasa itu dah cukup lega bagi kita dapat melepaskan semua masalah, dapat meluahkan per

No comments:

Post a Comment